آخرین اخبار

طراحی معماری نظام مهندسی


طراحی معماری در طرح های مسکونی، طراحی پلان، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. دکوراسیون داخلی ساختمان، با توجه به نیازهای ساکنین آن طراحی می شود. معمولا طراحی پلان، با توجه به ساختمانی که طراحی می شود متفاوت است به طور مثال، طراحی ویلا با طراحی آپارتمان مسکونی کاملا متفاوت می باشد، در طراحی ساختمان ویلایی، بیشتر فضاها بصورت باز و نیمه باز طراحی می شود. امروزه توجه به نمای این گونه ساختمان ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، معمولا نماها با توجه به سلیقه کارفرمایان انتخاب می شود که به سبک مدرن یا کلاسیک طراحی و اجرا می شود. باید به این امر نیز توجه کرد که طراحی دکوراسیون داخلی در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده (مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد.

شرکت مهندسین مشاور رایان سازه در زمینه طراحی معماری، شامل طراحی فاز 1 و 2 معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی و طراحی منظر فعالیت گستره و طولانی داشته و تاکنون ارائه گر پروژه های بزرگ و موفق داخلی و خارجی بوده است.

این شرکت با در اختیار داشتن توانایی بالای هنری و علمی تیم مهندسی خود و با استفاده از نرم افزارهای مدرن جهانی و امکانات کامل اجرایی و عمرانی موفق به طراحی فضاهای متنوع، کارآمد و خاص تجاری - اداری - مسکونی - فرهنگی - صنعتی و .... بوده است.

طراحی معماری در این شرکت مبتنی بر بستر پروژه است و هر پروژه با توجه به موضوع، کاربری، مکان، اندازه و شرایط محیطی موجود طراحی می شود.

این شرکت ضمن پیروی از خطوط و ایده های ناب معماران خود کلیه اصول و استانداردها و ضوابط طراحی را در کلیه پروژه های خود رعایت کرده و تمامی طرح ها منطبق بر مقررات ملی ساختمان می باشند.

 

نمایی کلی از روند طراحی معماری در یک پروژه ساختمانی

مهم خواسته کارفرماست. قبل از هرچیز باید بدانیم کاربری ساختمان چیست و قرار است از فضاهای ساختمان چه استفاده ایی بشود.

 

سولات متداول طراحی معماری 

  • چه کسانی از فضاهای ساختمان استفاده می کنند؟
  • چه فعالیتی قرار است در ساختمان مورد نظر انجام شود؟
  • آیا کارفرما خواسته خاص و ویژه ای دارد؟
  • و...

در مرحله بعد باید از سایت مورد نظر بازدید و مکان پروژه به طورکامل ارزیابی شود. همسایه ها، موقعیت های دسترسی، جهت گیری جغرافیایی همه و همه کمک خواهد کرد تا طراح تصمیمات مهمی در طراحی خود اعمال کند. اقلیم منطقه ی طراحی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در این مرحله طراح به بررسی نمونه های مرتبط اجرا شده می پردازد. نمونه های اجرایی موفق به کمک طراح می آیند تا بداند به چه نکاتی بیشتر باید توجه کند.

بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش های مختلف، مفهوم کلی و کانسپت اولیه طراحی در مغز طراح شکل می گیرد.

در این مرحله کاربری فضا از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. در صورتی که بنا کاربری فرهنگی و اجتماعی داشته باشد طرح مفهومی تر طراحی می شود و در پروژه هایی مانند بیمارستان و پایانه های مسافربری که بیشتر با افراد و رفت و آمد های پی در پی مواجهیم طرح از رویکرد مفهومی دور شده و بیشتر جنبه های کاربری پیدا می کند.

حالا نوبت به برنامه ریزی فیزیکی و طراحی دیاگرام و لکه گذاری و عرصه بندی فضاها است. بعد از طراحی فضاها حجم ساختمان طراحی می شود و بعد از آن به ترسیم نقشه ها (پلان - برش - نما - حجم 3 بعدی) می پردازیم.

 

طراحی ساختمان اداری

در طرح های اداری که معمولا دارای رفت و آمدهای زیادی هستند، طراحی پلان و وجود سیرکولاسیون مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. مهندسین مشاور معمولا ساختمان های اداری با توجه به ریز فضاهایی که مورد نیازاند، طراحی و اجرا می کنند.

 

طراحی ساختمان های اقامتی و مسکونی

در طراحی معماری ساختمان های اقامتی و مسکونی عوامل تأثیرگذار بسیاری وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید. طرح باید با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. این امر مستلزم داشتن دانش فنی، خلاقیت فضایی، تسلط به ضوابط و دید حرفه ای نسبت به طرح برای هر طراح معماری میباشد که این توانمندی ها در راستای تحقیق و تجربه کسب می گردد.

 

طراحی ساختمان های درمانی، مراقبتی

طراحی ساختمان های درمانی، مراقبتی که شاخص ترین آنها بیمارستان است، یکی از مباحث دشوار معماری مطالعاتی و اجرایی است. طراحی یک مرکز درمانی و مراقبتی با هر مقیاس دارای ضوابط و اصولی است که بسیار مهم بوده و شامل برنامه فیزیکی بزرگی می باشد. به عنوان مثال طراحی یک بیمارستان تخصصی قلب دارای عرصه های متفاوتی نسبت به یک بیمارستان تخصصی کودکان می باشد. اولویت طراحی بیمارستان یا مراکز درمانی حل مشکلات سیرکولاسیون و ارتباطات فضایی است. اصولا فضاهای درمانی دارای الگوهای ثابتی هستند و به مرور زمان در پروسه طراحی دارای تغییرات بصری و زیباسازی ظاهری می شوند.

 

طراحی ساختمان های آموزشی

فضاهای آموزشی یکی از مهم ترین موضوعات طراحی و معماری می باشند. طراحی یک فضای آموزشی به مقطع و عملکرد آن فضا بستگی دارد تا ضرورت های آن فضا. طراحی معماری فضاهای آموزشی و ویژگی های بصری آن با توجه به عملکردشان در نظر گرفته میشود. معمولا طراحی داخلی، معماری و دکوراسیون فضاهای آموزشی به دکوراسیون داخلی مدرسه، دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد یا خصوصی، آموزشگاه، موسسات، مهدکودک، مدارس (تمام مقاطع)، مجتمع های فرهنگی، کلاس های آموزشی و ... تقسیم بندی می شوند. هر کدام از فضاهای بالا دارای اصول طراحی فضای آموزشی مختلف به همراه ضوابط طراحی متنوعی می باشند.

 

طراحی ساختمان های صنعتی

معماری صنعتی طراحی ساختمانها و فضاهای درون ساختمان ها برای پشتیبانی از یک فرآیند صنعتی است. انواع ساختمانهای طراحی شده بر اساس معماری صنعتی عبارتند از کارخانه های مواد غذایی، پتروشیمی، گلخانه های صنعتی، امکانات بسته بندی، انبارها، دستگاه های پزشکی، امکانات تولید دارویی و بیوتکنولوژی، مراکز توزیع، مراکز تحقیق و آزمایش و ...

ملاحظات طراحی در ساختمان های صنعتی

  • ایمنی
  • گردش کار انعطاف پذیری
  • انبارداری
  • حساسیت به تنظیمات 
  • مصرف انرژی
  • رعایت مقررات

معماران متخصص در پروژه های معماری صنعتی، طوفان مغزی را با مشتریان به ارمغان می آورد و تا آنجا که ممکن است بسیاری از راه حل های خلاقانه را برای طراحی فضاها برای پشتیبانی از شرایط بهینه برای فرآیندهای موجود در تاسیسات صنعتی با استفاده از معماری صنعتی ارائه می دهند.

ما معتقدیم که معماری عالی از نظر عاطفی به کاربران متصل است. شرکت طراحی معماری رایان سازه، یکی از فعال ترین شرکت های طراحی معماری در تهران بشمار می آید. برخی از ساختمان های مدنی ، ورزشی و سرگرمی تهران و ایران ، طراحی نمادهای شهری و سالن های پخش موسیقی حاصل طراحی شرکت مهندسین مشاور رایان سازه می باشد.
شرکت طراحی رایان سازه یک روش منحصر به فرد برای طراحی پروژه ها ارائه می دهد، این شرکت با داشتن تخصص فنی بی نظیر و با توانایی طراحی نرم افزاری قوی بسیار شناخته شده است. پروژه های پیچیده نیاز به یک روش طراحی کاملاً یکپارچه و ترکیب آن با چند رشته طراحی دیگر دارند و در آخر به یک طراحی جسورانه، زیبا و هوشمند می رسند، این هدف نهایی طراحی در شرکت رایان سازه است.
شرکت طراحی رایان سازه متشکل از یک تیم طراح فرهنگی متنوع از معماران و طراحان متخصص با ارائه ترکیبی منحصر به فرد از تخصص و دانش بین المللی و محلی برای هر پروژه، برای ایجاد یک راه حل منحصر به فرد، ابتکاری و مناسب معماریاست. اماکنی که خاطره می سازند و تجربیات فراموش نشدنی را ارائه می دهند حاصل کار این شرکت طراحی است.

امتیاز دهید :
پل های ارتباطی با ما| Contact Us