آخرین اخبار

ترندهای طراحی داخلی در سال 2023 


ترندهای طراحی داخلی نحوه شکل گیری یک فضا است. کلمه ترند در این بحث حساسیت های زیبایی شناختی و نحوه زندگی را تعریف می کند. ترند ها اغلب حاکی از تغییر مداوم به سمت یک زندگی جدید هستند. به کار گیری انواع مختلفی از رنگ‌ها، بافت‌ها، لوازم جانبی و مصالح ساختمانی سبک، خط مشی و ترند طراحی را تعیین می کنند.

ترند طراحی داخلی سال 2023 بر مبنای ایجاد آرامش بیشتر در فضای داخلی، تزئینات مفرح و خلق شادی و نشاط است. رنگ ها در دکوراسیون داخلی برای سال 2023 ملایم بوده و استفاده از آبی روشن و آبی فیروزه‌ای در فضاهای داخلی بسیار چشم گیر است.

در روند طراحی و اجرای یک فضا بعد از بررسی ترندهای روز دنیا نکته مهم برای یک طراح این است که مشخص کند کدام سبک طراحی با روحیه شخصی کارفرما مطابقت دارد.


فضای داخلی مهم ترین و کاربردی ترین قسمت یک بنا محسوب می شود. در سال جدید برای طراحی و دکور بخش داخلی فضا، نکات زیر را از دید طراحان معماری مورد بررسی قرار می دهیم. این نکات چکیده ای از مقالات ارائه شده توسط طراحان معروف دکوراسیون داخلی است که توسط مهندسین مشاور رایان سازه جمع آوری شده است و کمک می کند دید وسیعتری به این معقوله مهم پیدا کنید.


1. طراحی داخلی با تمرکز بر سلامتی 

در سال های اخیر، سلامتی به یک موضوع داغ تبدیل شده است. خودمراقبتی یکی از کلیدهای بهبود تندرستی است. سوال مهم این است که، طراحی داخلی با تمرکز بر سلامتی چگونه است؟
همه ی انسان ها سزاوار یک زندگی سالم هستند. طراحی داخلی بر مبنای تامین سلامت روح و جسم، بر طبق استانداردهای منتشر شده جهانی به شرح زیر است: 

 

-  بهبود تهویه هوا

یکی از اهداف طراحی داخلی در راستای سلامت، اطمینان از جریان هوای سالم و از بین بردن سموم است. برای تضمین هوای تازه اجازه دهید اتاق نفس بکشد. جریان هوای خوب برای هر فضایی حیاتی است. پنجره های بزرگ، سقف های بلند و دریچه های تامین هوای تازه باعث بهبود کیفیت هوا در فضای داخلی می شوند. گیاهان نیز می توانند به بهبود تهویه و تولید اکسیژن کمک کنند.

 

طراحی داخلی با تمرکز بر سلامتی  

 

- هوشمندسازی سیستم مصرف آب

طراحی داخلی برای سلامتی و رفاه، ارتباط زیادی با آنچه مصرف می کنیم دارد. از یک سو با کیفیت مصرف کنیم و از سوی دیگر منابع طبیعی را هدر ندهیم. آب بخش مهمی از زندگی است. بنابراین، فیلترهای پاک کننده و شیرهای آب هوشمند از ملزومات دکوراسیون داخلی در هر خانه ای خواهند بود.

 

- بهبود کیفیت طراحی غذاخوری

زمانی که محیط مناسب باشد، غذا خوردن آگاهانه (نه فقط برای سیر شدن بلکه برای سلامت بدن) و بدون دردسر خواهد بود.

 

- بهبود کیفیت نور

دلیل تأثیر نور بر عملکرد انسان، تعیین چرخه ی خواب و بیداری است. طراحان در روند جدید طراحی، استفاده از نور روز را به حداکثر می رسانند. راهکار طراحان داخلی برای مکان هایی که آب و هوا ی ابری دارند و نور طبیعی خورشید در این مناطق کم است، استفاده از لامپ‌های رنگ سرد با طول موج کوتاه در طول روز است.

 

- تشویق فعالیت 

ایجاد یک سالن ورزشی بهترین پیشنهاد است که متاسفانه اغلب امکان پذیر نیست. پیشنهاد بعدی طراحی پله در فضای های داخلی و استفاده از اختلاف سطح است.

 

طراحی داخلی 

 

- تعادل دما

باید از عناصری در دکوراسیون داخلی استفاده شود که با کمترین میزان مصرف انرژی تعادل دما را در فضای داخلی حفظ کنند. مهمترین این عناصر استفاده از شیشه های دو جداره برای طراحی داخلی فضاست.

 

- آکوستیک کامل (عایق صدا)

اتاق های مختلف ممکن است نیازهای صوتی متفاوتی داشته باشند. الوار یکی از عناصری دکوراسیون داخلی است که کمک زیادی به کم کردن صدا می کند. چوب ترمووود برای کف و سقف در طراحی داخلی بسیار مورد استفاده است. تراکم آنها به یکنواختی صدا در داخل و خارج از خانه کمک می کند . اگر تغییرات بزرگ امکان پذیر نیست، نصب تخته های چوبی یا قفسه های کتاب و فرش های ضخیم برای کم کردن صدا عالی است.

ساده ترین نکات برای داشتن یک مکان سالم به نام خانه را برشمردیم. شما می توانید با بهره بردن از یک طراحی داخلی مناسب پناهگاه رویایی خود را در کوتاه ترین زمان داشته باشید!

 

2. برگشت سبک آرک دکو 

این سبک بر پایه به‌کارگیری اشکال هندسی و رنگ‌های روشن است. این سبک یک نوع هنر تزئینی محسوب می شود که دقیقا نقطه مقابل سبک مینیمالیست است و بر کثرت گرایی متمرکز می باشد.

در این سبک دکوراسیون داخلی، از دکوری ها، پارچه ها و فرش های پر نقش و نگار، مجسمه ها، گچ بری ها، پنجره های خاص و جزئیات بسیار استفاده می شود.

 

ترندهای طراحی داخلی 2023

 

3. طراحی فضای کار در داخل خانه

طراحی دفتر کار باید شامل عناصری باشد که کارکردن در فضای خانه را راحت تر و عملکرد فرد را بهتر کند. طراحی داخلی فضای کار در خانه به معنای تنظیم فضای داخلی مطابق با نیازهای دقیق کاری است که قرار است انجام شود.


4. بازگشت به سبک نوآر 

این یک سبک دکوراسیون داخلی بر پایه رنگ مشکی است. پنجره های قوسی شکل، آینه ها، مجسمه ها و لوسرهای مجلل از مشخصه های دیگر این سبک به شمار می آیند.

 

سبک نو در طراحی داخلی 

 

5. استفاده از اشکال گرد و قوس دار در دکوراسیون داخلی

استفاده از مبل های هلالی، صندلی های تخم مرغی شکل، فرش های دایره ای از عناصر مهم مورد استفاده در ترند جدید طراحی دکوراسیون داخلی هستند. استفاده از آرک در گچبری بسیار مورد توجه طراحان است.

 

6. آوردن باغ به داخل خانه

مرزهای فضای داخلی و فضای خارجی توسط طراحی های جدید کمرنگ می شوند. امروزه گیاهان آپارتمانی شناخته شده تر هستند و نحوه نگهداری از آنها آسانتر شده است، پس به راحتی می توان گل و گیاه و فضای سبز را به دکوراسیون داخل خانه اضافه کرد.

 

فضای سبز در طراحی داخلی 

 

7. طراحی آشپزخانه های پر نقش و نگار

برخلاف طراحی های تک رنگ و غالبا سفید و خنثی در سال های گذشته ترند طراحی آشپزخانه در سال 2023 پر از نقش ، رنگ و تزئینات خواهد بود. استفاده از قفسه های چوبی برای ظروف، کاشیکاری های رنگی، کابینت های سبز ویا قرمز با ترکیب چوب و رنگ مشکی ایده هایی جسور انه برای دکور آشپزخانه در سال 2023 خواهند بود.

 

موارد زیر نیز از دیگر ترندهای طراحی داخلی در 2023 می باشد:

8. استفاده از آویز های بزرگ (لوسرها و چراغ های سقفی بسیار بزرگ)

9. استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی

10. استفاده از رنگ های ملایم :ترکیب رنگی آبی و سبزملایم

11. دکورها هماهنگ با رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب می شوند

12. استفاده از گچبری و پوشش های برجسته چوبی ، سنگی و ... (به طور مثال : پانل های پیش ساخته) برای دیوارها

 

نتیجه

نکاتی که روند طراحی داخلی در سال جدید را رقم میزنند (آن ها رادر بالا برشمردیم) بر اساس سبک و جریان زندگی در سالهای پیش رو ارائه شده و بر اساس روش و امکانات زندگی جدید انسان ها برنامه ریزی و ارائه شده اند. دکوراسیون داخلی مناسب باید راحتی زندگی، فضاهای کاربردی و زیبایی بصری را توامان خلق کند.

امتیاز دهید :
پل های ارتباطی با ما| Contact Us