آخرین اخبار

طراحی فاز دو نظام مهندسی


نقشه‌ های فاز دو، نقشه هایی هستند که در آن دقت و اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان لحاظ شده است. برای مثال، نوع فوندانسیون‌ ها، ابعاد ستون‌ ها، مسیر لوله‌ ها، جنس دیوارها، جنس و جزئیات درها و پنجره‌ ها، مصالح کف سازی، محل استقرار لامپ‌ ها و … 

لازم به ذکر است که طراحی فاز 2 نظام مهندسی تنها شامل نقشه‌ های معماری نمی‌ شود و دیگر رشته‌ ها را نیز در بر می‌ گیرد. نتیجه طراحی فاز 2 نظام مهندسی، نقشه‌ های اجرایی است که با طراحی فاز یک تفاوت زیادی دارد. نقشه‌ های فاز 2 باید آنقدر کامل و با جزییات باشد که به راحتی پیاده سازی و اجرا شود. مهندسین مشاور شرکت رایان سازه در زمینه طراحی نقشه های فاز 2 و سایر نقشه های مورد نیاز مشاوره ارائه می دهد.

نقشه های فاز 2 شامل چه مواردی می شود؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی تنها مختص به رشته معماری نبوده و برای هر چهار رشته معماری، سازه، مکانیک و الکترونیک می‌ باشد. نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی باید دارای ویژگی‌ های مخصوصی باشند که از آن جمله می‌ توان به وجود کادر و قرارگیری نقشه در آن، ترسیم مدارک فنی شامل نقشه‌ ها، نماها و ... به صورت فاز 2، مشخص نمودن تمام ریزفضاها، ارائه دیتیل و جزئیات طراحی و اجرایی، ارائه تیپ بندی درب و پنجره، نقشه‌ های کفسازی، سقف کاذب، اندازه‌گذاری، مبلمان و ... با جزئیات کامل اشاره کرد.

نقشه‌ ها و جزئیات فاز 2 نظام مهندسی باید در مقیاس درست ترسیم شوند و این مقیاس در زیر نقشه‌ ها درج گردد. جزئیات ارائه شده تا ریزترین آن که شامل مصالح مورد استفاده، ضخامت نازک کاری، عایق مورد استفاده و ... باید در کنار نقشه‌ ها نوشته شوند. نکته حائز اهمیت این است که در اندازه‌ گذاری نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی، ابعاد سفت کاری تا سفت کاری در نظر گرفته می‌ شود. در واقع نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی باید آنقدر دقیق و کامل باشند که به راحتی قابل پیاده سازی و اجرا شوند.مهندسین مشاور  یکی از شرکت های حاضر در این زمینه است که خدمات طراحی نقشه های فاز 2 نظام مهندسی را نیز ارائه می دهد.

برای اجرای هر ساختمان با بهره گرفتن از نقشه‌ های فاز یک، نقشه‌ های اجرایی (فاز دو) آنرا تهیه می‌ نمایند. نقشه‌ های فاز دو ساختمان شامل موارد زیر است:

- نقشه های فاز 2 معماری
- نقشه های فاز 2 سازه
- نقشه های تاسیسات مکانیکی
- نقشه های تاسیسات الکتریکی

باید توجه داشته باشیم که، نقشه فاز دو معماری بر اساس مقررات ملی ساختمان و ضوابط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تهیه می شود و شامل ترسیم و ارایه نقشه های اجرایی ساختمان جهت اجرا یا ارائه به پیمانکاران می باشد.

لیست نقشه های فاز دو 

از مهم ترین مواردی که وجود آن‌ ها در طراحی نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی ضروری است می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

- اندازه گذاری و آکس بندی ستون ها
- اندازه گذاری دقیق خارجی و داخلی
- مبلمان و کاربری فضا
- ارائه دقیق درب و پنجره در پلان و نما
- معرفی جنس و ابعاد کفسازی فضاها
- تیپ بندی درب و پنجره در پلان و نما
- وجود کد ارتفاعی در پلان، نما و مقطع
- دستگاه پله و جزییات آن
- خط مقطع طولی و عرضی
- پلان سقف کاذب، خط سقف و بالکن در پلان
- درصد شیب و جهت رمپ در پلان
- علامت شمال
- جهت قبله
- شیب بندی و طراحی پلان بام
- پلان موقعیت و حیاط سازی به صورت دقیق
- نما و مقطع با جزییات کامل
- پلان تیپ بندی در و پنجره و ارجاعات ( کدگذاری)
- پلان نعل درگاه
- پلان فونداسیون و کرسی چینی
- پلان تیر ریزی
- سایت پلان
- پلان تاسیسات مکانیکی (آبگرم و آبسرد، گرمایش و سرمایش، فاضلاب)
- پلان تاسیسات الکتریکی
- برش های فاز دو
- بزرگنمایی سرویس بهداشتی
- بزرگنمایی پله (برش و جزئیات اجرایی پله)

تهیه نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی باید توسط مهندسین مجرب و کاربلد صورت گیرد تا در رفت و برگشت و مشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان دچار مشکل نشود. شرکت رایان سازه صنعت مانا با کادر مهندسین حرفه‌ای، آماده تهیه نقشه‌ های فاز 2 نظام مهندسی از پروژه‌ های شما است. در تهیه نقشه های فاز دو توسط مهندسین مشاور رایان سازه  از یک طرف خواسته‌ های کارفرما از لحاظ انتخاب مصالح اعمال می گردد و از طرف دیگر اصول معماری و سایر استانداردهای ضروری لحاظ می گردد. برای درخواست مشاوره طراحی و ساخت و ساز با شماره  22877234 - 021 تماس بگیرید تا مهندسین مشاور شرکت رایان سازه شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید :
پل های ارتباطی با ما| Contact Us